április 15, 2014

GY.I.K.

Mi az, hogy B2B értékesítés?

A business-to-business esetében két vagy több vállalkozás alakít ki elektronikus kapcsolatot annak érdekében, hogy beszerzéseit, a termeléshez valamint működéséhez szükséges eszközöket a hálózaton keresztül szerezze be, és akár a fizetést is azon keresztül bonyolítsa le.

A B2B magyarul vállalatközi e-kereskedelem, mely az internet megjelenésével alakult ki és amely fogalom a vállalatok közötti főként internet alapú kereskedelemre utal, tehát a B2B javarészt azt jelenti, hogy két vagy több vállalat kereskedelmi tranzakcióit leginkább automatizált módon, vagyis internetes piactérben bonyolítja le.

Kik a legfontosabb szereplők a B2B kereskedelemben?

  • Eladó vállalatok
  • Vevő vállalatok
  • Bankok
  • Szállítási, logisztikai cégek
  • Informatikai fejlesztők és szolgáltatók
  • Elektronikus közvetítők

A szereplőkön kívül szükség van megfelelő infrastukturális háttérre, kommunikációs csatornákra, belső VIR-re (vállalatirányítási rendszer), melyhez kapcsolódnak a kereskedelmi alkalmazások.

Mi a marketing stratégia?

A vállalat üzleti tervezésének fontos eleme, cég szinten, termékszinten, illetve bizonyos kiemelt projektek szintjén egyaránt értelmezhető. A marketing stratégia magába foglalja, hogy az adott vállalat mely piacon, kinek, milyen terméket, milyen áron, milyen úton kíván értékesíteni, valamint, hogy mindezt milyen marketingkommunikációval szeretné elérni, vagyis milyen módon kíván reklámozni. Tartalma általában: célcsoportok definiálása, versenytárselemzés, üzenetek, az üzleti célok, a kommunikációs cél és a kommunikációs eszközök meghatározása, stratégiai és akcióterv, büdzséterv, de ez cégenként, iparáganként változhat.

Mi az első lépés a B2B marketing stratégia kialakításához?

Összegyűjteni a saját vállalatunk kulcs üzleti stratégiájának tényezőit, mint például:

  • Üzleti és értékesítési célokat
  • Vevők fájó pontjait, motivációkat, akadályokat és a vásárlási folyamatot jellemző tényezőket
  • Vevők visszajelzését a vállalat termékével, ajánlatával vagy szolgáltatásával kapcsolatban
  • Az ideális vevő profilját
  • Egy tipikus értéskesítési forgatókönyv munkafolyamatát és idővonalát
  • A sales csapat sikertörténeteinek és eladási akadályainak megvizsgálását
  • Versenyképes terület és árrés elemzését
  • Ipar elemzését, például elemzői jelentéseket, harmadik fél kutatásait és adatait
  • SWOT elemzéseket (erősségek, gyengeségek, lehetőségek és félelmek).

Tipp: a vállalat marketing és eladási stratégiájára ne mint két külön, egymáshoz nem kapcsolódó dologról gondolkodjunk. A siker érdekében ezeket egy egységben kellene kezelni, főképpen a B2B-n belül.

 

 

Vélemény, hozzászólás?