B2B (Business to business)
„A kereskedelem a hálón kezdetben lehet, hogy veszteséges lesz, de biztosan azzá fog válni, ha nem kerül oda!”
(Esther Dyson)
Két vagy több cég, intézmény között létrejövő elektronikus kereskedelmi kapcsolat. Például nagykereskedő és kiskereskedő között, vagyis az eladó és a vevő is üzleti intézmény, fogyasztó nem vesz részt az interakcióban.
Célja a tranzakciós költségek csökkentése, ezenfelül a szállítók és a vevők értékláncai közötti hatékonyabb összeköttetés elérése, általában már meglévő üzleti kapcsolatokra építkezve. Az üzleti kapcsolatok színtere az internet, ahol nem csak a konkrét adás-vétel zajlik, hanem a szállítás dokumentálás, rendelés folyamat is, és minden ehhez kapcsolódó vállalatközi történés.
A B2B kereskedelem jogi háttere adott Magyarországon (Elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló törvény – 2001. évi CVIII., Elektronikus aláírásról szóló törvény – 2001. évi XXXV.).
A jogszabályok letöltése itt:
Follow me on Social Media